A napokban kirobbant Nestlé körüli botrány rámutatott: a vállalatoknak számolni kell a közösségi média erejével. A közelmúltban a Nestlé pontról pontra bemutatta azt, hogy a fogyasztói vélemények semmibe vételével hogyan lehet egy merőben ellenszenves, a vásárlóit semmire sem tartó multi képét kialakítani. Nestlé elleni bojkott az USA-ban 1977-ben kezdődött. A cég erős marketingtevékenységet folytatott a saját csecsemőtápszer terméke mellett, és sokak szerint ennek keretében jelentéktelennek tűntette fel a természetes táplálás, a szoptatás fontosságát. Ez ellen tiltakozásul a amerikai fogyasztók bojkottot hirdettek meg a Nestlé termékek ellen, ami azóta továbbgyűrűzött Európába: elég csak megemlíteni Nagy-Britanniát ahol a korlátozást több mint 100 egyház, egészség- és fogyasztóvédelmi csoport, több mint 90 vállalat, 80 diákszervezet, 17 helyi hatósági szerv, 12 szakszervezet, 74 politikus és politikai párt és sok-sok híres ember támogatja. A jelen A Nestlét elítélni nagyon könnyű, és úgy vélem teljesen jogos is. Ha eltekintünk az okoktól - melyektől persze elég nehéz - sok másodlagos kommunikációs hibát találhatunk. A Nestlé a saját arculatát rombolja akkor, amikor részt vesz egy olyan térben, melyben a fogyasztók szabad véleménye megjelenhet a tevékenysége kapcsán. A második probléma az, hogy a a jelek szerint teljes mértékben hanyagolja a közel 100.000 taggal rendelkező facebook profilját, sehol sincs egy moderátor aki kordában tudná tartani az indulatot. A felháborodott és választ nélküli hozzászólók egymást tüzelik fel a márka ellen. A Nestlé hozzáállása egyértelmű: a közösség, a vevő véleménye számára nem érték, ezzel a hozzállásásal pedig nem lehet pozitív közösségi megjelenítést megvalósítani. UPDATE Újabb fejlemények a Nestlé botrányban: a tiltakozó csoport 6 óra alatt 8000 taggal(!) bővül a facebookon. A Nestlé facebook moderátora kéri a kommentelőket, hogy ne linkeljenek be fotosoppolt képeket, ám érdemileg nem válaszol a rajongóknak...
A Nestlé a jelek szerint nem tanult a korábbi hibából, és bojkottot nagy részben okozó arrogáns, és a fogyasztókat nyíltan semmibe vevő kommunikációját töretlenül folytatja. A Greenpace a közelben mutatott rá, hogy a Nestlé a termékeiben meghatározó összetevőül szolgáló pálmaolajat az esőerdők pusztításával szerzi be, kiírtva ezzel sokszáz veszélyeztetett állatfaj természetes élőhelyét. Az általános közfelháborodás elérte újra elérte a Nestlét: a Nestlét bojkottáló facebook csoportnak már közel 2000 tagja van, a víruskampányban erős Greenpace videója szinte sokkoló, a Nestlé oldalán a napokban pedig szinte minden 5.(!) percben megjelenik egy a céget erősen bíráló megjegyzés.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.