HTML

Honlapkészítés, keresőopitmalizálás és online-marketing



A blogot a Seologik munkatársai írják.

Kérdése van? Írjon nekünk!
------------------------- Facebook
Twitter

Hatékony hírlevelek I. rész: Permission marketing

2010.03.26. 21:44 gored

Az elektronikus hírlevelek az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja, hogy elérjük a leendő és a már meglévő vásárlóinkat. Sokan használják sikeresen vállalati kommunikációjuk során, azonban sokan vannak azok is, akik nem használják ki megfelelően az előnyeit. Mini sorozatunkban szeretnénk bemutatni a hatékony hírlevelek alapjait, hogy ez által egy kis betekintést nyújtsunk látogatóinknak, miért is érdemes több energiát fektetni a hírlevelekbe.

Sorozatunk első részében egy kis elmélettel fogunk foglalkozni, pontosabban a permission marketing-el (hivatalos magyar elnevezése nincs, a legtöbb helyen „jóváhagyás marketing”-ként hivatkoznak rá)
 
Interruption vs. Permission
 
A mai reklámok nagy része az interruption (megszakítás) marketing-re épülnek, azaz úgy próbálják eljuttatni hozzánk az üzeneteiket, hogy közben az épp folytatott tevékenységünkben szakítanak meg. Ilyenek mind a TV, rádió reklámok, a szórólapok, az utcai plakátok. Sikerességük alapja a nagy számok törvénye, azaz a cél az, hogy minél több emberhez eljusson a hirdetés, és ha elég emberhez eljut, biztos lesz köztük olyan, akit érdekelni fog. Évtizedekig jól működött ez a rendszer, azonban a mai kor emberét akkora reklámzaj éri, hogy szinte immunissá vált az ilyen típusú hirdetésekre és már csak a nagyon kreatív vagy rosszabb esetben botrányos, illegális módszerekkel tudjuk felkelteni a figyelmet.
 
A permission marketing ezzel szemben nem arra törekszik, hogy megzavarjon, és hogy mindenkit elérjen az üzenetével, hanem csak azokat, akik ténylegesen is érdeklődnek az üzenet befogadására. Aki engedélyt ad, jóváhagyja, hogy őt elérje a reklámüzenetünk, sokkal hamarabb lesz a vásárlónk, mintha a hagyományos módon keltettük volna fel a figyelmét. A permission marketing egyik legjobb példája a hírlevél rendszerek. (ezen belül most az elektronikus hírlevekre koncentrálunk). Látogatóink megadják személyes elérhetőségeiket, azaz engedélyt adnak arra, hogy az üzeneteinkkel elérhessük őket.
 
Fontos azonban megemlíteni, hogy ha nem megfelelő a kommunikációnk, könnyedén elveszíthetjük ezt a bizalmat és olvasóink leiratkoznak a hírleveleinkről. A permission marketingre nem szabad kizárólag úgy gondolni, mint egy értékesítési csatornára, sokkal inkább, mint egy hosszabb távú kapcsolatra, amely során elnyerjük ügyfeleink bizalmát és ezen a bizalmon keresztül jöhet majd létre maga az értékesítés.
 
Sorozatunk következő részében már gyakorlati dolgokkal fogunk foglalkozni, megnézzük, milyen módszerekkel tudjuk látogatóinkat rávenni a feliratkozásra.

2 komment

Címkék: online marketing hírlevél seologik hírlevél rendszer


A bejegyzés trackback címe:

https://seologik.blog.hu/api/trackback/id/tr91871718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DugiZsuzsi, a pumpák királynője 2010.11.20. 12:48:04

A bejegyzés trackback címe pontatlan!seologik.blog.hu/api/trackback/id/1774287

Szerettem volna feliratkozni a hatékony hírlevelek többi részére is, de itt nem találtam feliratkozási lehetőséget.

Ez pont olyan, mint a cipész, akinek lyukas a talpa.
Szeretettel: Dugi Zsuzsi
www.gyorsszolg.hu

Zsuzsa Racz 2016.07.15. 21:55:05

Poén, hogy azóta, évek elteltével sem találtak meg...