HTML

Honlapkészítés, keresőopitmalizálás és online-marketing



A blogot a Seologik munkatársai írják.

Kérdése van? Írjon nekünk!
------------------------- Facebook
Twitter

Az AIDA formula és a honlapok

2010.02.19. 18:52 gored

Az AIDA (Attention – Figyelem, Interest – Érdeklődés, Desire – Vágy, Action – Akció) egy elterjedt és közismert módszer az értékesítés és a marketing területén, amely során a fogyasztónak felkeltjük a figyelmét, megerősítjük a vásárlási szándékában, majd pedig értékesítünk.

AIDA

A fogyasztónak először a figyelmét kell felkelteni (Action). Erre a lépésre kell egy honlap tervezése során a legjobban figyelni, ugyanis a látogatóink figyelmének felkeltésére nagyon kevés időnk van. Tipikus hiba, amikor egy honlap lassan töltődik be, vagy magának a honlap megjelenésének nincs elég ereje, hogy elkapja a látogatók figyelmét.

A következő két lépés (Interest és Desire) lényegében az a rész, amely eladja a terméket. Ha már felkeltettük valakinek a figyelmét, nem szabad elengednünk. Ha tisztán és konzisztensen el tudjuk magyarázni, hogy termékünk miért hasznos és a látogatóink maguk elé tudják képzelni annak előnyeit, máris nyert ügyünk van.
 
Az utolsó lépés (Action) magának az értékesítésnek a lezárása. Ha kézzelfogható termékről van szó, ebben a lépésben kell megmutatnunk a vásárlóinknak, hogy hogyan tudnak fizetni és milyen módon juthatnak hozzá a kívánt termékhez, ha pedig webes szolgáltatást értékesítünk, itt kell megmutatnunk, hogy hogyan tudnak feliratkozni a szolgáltatásunkra. Nagyon fontos, hogy egyértelműen és egyszerűen történjen mindez, hiszen ha nem látják át vásárlóink egy pillanat alatt a fizetési módszert elbizonytalanodhatnak, és könnyedén összeomolhat mindaz, amit addig felépítettünk.
 
+Service
 
Az utóbbi időben az AIDA mozaikszóhoz hozzáraktak egy S betűt, azaz a Service-t. Ennek a plusz lépésnek a lényege, hogy a vásárlás után biztosítanunk kell a termékkel/szolgáltatással kapcsolatos utólagos tanácsadást, ügyfélszolgálatot és az esetleges problémák kezelését. 
 
Tipikus példája az AIDA módszernek az úgynevezett „sales page-ek”. Az ilyen oldalakat lefele görgetve sorban találkozhatunk a fentebb említett lépésekkel, egy figyelemfelkeltő szöveggel, (pl. Változtassa még életét stb.), az állítást megerősítő információkkal, sokszor más felhasználók, vásárlók ajánlásaival és a végén valamilyen befejező akcióként vásárlásra vagy hírlevél feliratkozásra mutató gombbal. A probléma az ilyen oldalakkal, hogy gyakran ugyanarra az unalmas, több éves szisztémára épülnek, és gyakran nélkülözik a kreativitást és design-t.
 

sales_page

 

Szólj hozzá!

Címkék: webdesign user interface felhasználói felületek on line marketing seologik


A bejegyzés trackback címe:

https://seologik.blog.hu/api/trackback/id/tr411774287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.