Sok helyen felmerült már a nagy kérdés, melyik technika hasznosabb egy honlap optimalizálásakor. Érdemes-e a honlap átalakításával vesződni, vagy elég csak a megfelelő számú linket az oldalunkra irányítani és már az élre is ugrottunk? Nos, a kérdésre a válasz egy kicsit öszetettebb…
Azoknál a honlapoknál, ahol olyan kulcsszavakra kell optimalizálnunk, amelyekre kevesen keresnek, vagy esetleg hosszú, több szóból álló kulcsszavakra szeretnénk jó helyezéseket elérni, az első lépés mindenképp a honlap optimalizálása legyen. A Google ugyanis először azt nézi meg, hogy az oldalunk mely kulcsszavakra van beállítva. Ez után megnézi, hogy vannak-e még más oldalak, amelyek ugyan ezzel a kulcsszóra vannak optimalizálva, és ha talál ilyeneket, a Google az azonos témájú oldalakat a rájuk mutató linkszám alapján fogja osztályozni.
Mi is akkor a helyes taktika?
Az optimalizálás során az oldal egyes részeit különböző, de hasonló értelmű, alacsony konkurenciával rendelkező kulcsszavakra állítsuk be. (ilyenek lehetnek a hosszú, több szóból álló kulcsszavak). Ha sikerül elérni ezekre a szavakra az első helyeket, a Google tudni fogja, hogy az adott szavakra releváns a mi oldalunk. Miután ezt elértük, módosíthatjuk a kulcsszavainkat népszerűbb, nagyobb konkurenciával rendelkező szavakra. Így sokkal jobb helyzetből indulunk, mintha azonnal a népszerű szavakat támadtuk volna.
A linképítésnél pedig nem az a lényeg, hogy minél több ránk mutató linkünk legyen. A lényeg ne a számokon legyen, hanem a minőségen. Ha betartjuk ezeket a szabályokat mind magának a honlap optimalizálásakor, mind a linképítésnél, könnyedén megelőzhetjük a versenytársainkat.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.